تبلیغات
میز کار - انواع کلاس خودرو
 
میز کار
صلوات بفرست چون مطالبمون صلواتیه
یکشنبه 5 مرداد 1393 :: نویسنده : محمدیاسین احمدی

خودروهای سایز مینی

این خودروها اکثرا دارای ظاهری بسیار کوچک بوده و دارای 4 ویژگی منحصر به فرد هستند .

1. دارای بدنه بسیار کوچک و طراحی کوچم هستند .

2. معمولا دارای 3 درب هاچ بک هستند ، البته در برخی موارد 5 درب هاچ بک نیز مشاهده شده است که در این رده قرار خواهد گرفت .

3. دارای موتورهایی با حجم بسیار کم بوده و اکثرا حجم موتور آنها به زیر 1000cc یا 1.0Lit می رسد .

4. طول این خودروها معمولا کمتر از 3600میلی متر می باشد .

انواع کلاس خودرو


چنین خودروهایی که دارای ویژگی های فوق باشند را ، خودروهای A Segment یا کلاس A می نامند .

خودروهای سایز کوچک

این خودروها عموما با نام خودروهای کوچک نیز شناخته می شوند . این کلاس عموما بعد از کلاس A مشاهده می شود و تفاوتهای بسیاری در این زمینه با کلاس قبلی خود دارد که شامل :

1. دارای بدنه بزرگتر از لحاظ طول و عرض نسبت خودروهای مینی یا همان A Class .

2. حجم موتور اکثرا بیش از 1000cc و کمتر از 1500cc هست ( البته در برخی موارد موتورهای توربو ، و موتورهایی تا حجم 2000cc نیز در این گروه هستند ) .

3. دارای بدنه هاچ بک و دارای 3 درب و یا 5 درب .

4. طول این خودروها عموما به 4000میلی متر نمی رسد .

5. دارای عملکردی بهتر از کلاس مینی ولی دارای مصرف سوخت بالاتر نسبت به کلاس مینی .

6. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بهتر و بیشتر از خودروهای مینی .

انواع کلاس خودرو


این را نباید فراموش کرد که بیشتر منظور از بیان سخنان گفته شده ، بیشتر تصویری کلی از این کلاس بوده و در برخی موارد 1 یا 2 مورد از موارد بالا نفقص شده ، ولی همچنان خودروی مذکور در کلاس B قرار می گیرد .

خودروهایی که دارای ویژگی های گفته شده باشند را B Segment یا خودروی کلاس B نام گذاری می نمایند .

 

خودروهای سایز متوسط

این خودروها عموما با نام خودروهای متوسط و یا پایین متوسط نیز شناخته می شوند . این کلاس عموما بعد از کلاس B مشاهده می شوند و تفاوتهای بسیاری در این زمینه با کلاس قبلی خود دارد که شامل :

1. دارای بدنه بزرگتر از لحاظ طول و عرض نسبت خودروهای کوچک یا همان B Class .

2. حجم موتور اکثرا بیش از 1300cc و کمتر از 2000cc هست ( البته در برخی موارد موتورهای توربو ، و موتورهایی تا حجم 3000cc و یا بیشتر نیز دیده شده است ) .

3. دارای بدنه هاچ بک و دارای 3 درب و یا 5 درب . دارای بدنه سدان 4 درب .

4. طول این خودروها عموما به بیش از 4000میلی متر می رسد .

5. دارای عملکردی بهتر از کلاس کوچک ولی دارای مصرف سوخت بالاتر نسبت به کلاس کوچک .

6. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بهتر و بیشتر از خودروهای کوچک ، اما این امکانات رفاهی همیشه دارای کیفیتی با قیمت مناسب و اقتصادی بوده و کمتر دیده شده است که قطعات ، تجهیزات و امکانات رفاهی ، دارای کیفیتی بالا ، در این مورد استفاده گردد .

انواع کلاس خودرو


این را نباید فراموش کرد که بیشتر منظور از بیان سخنان گفته شده ، بیشتر تصویری کلی از این کلاس بوده و در برخی موارد 2 یا 3 مورد از موارد بالا نفقص شده ، ولی همچنان خودروی مذکور در کلاس B قرار می گیرد .

خودروهایی که دارای ویژگی های گفته شده باشند را C Segment یا خودروی کلاس C نام گذاری می نمایند .

 

خودروهای سایز بزرگ

این خودروها عموما با نام خودروهای بزرگ نیز شناخته می شوند . این کلاس عموما بعد از کلاس C مشاهده می شوند و تفاوتهای بسیاری در این زمینه با کلاس قبلی خود دارد که شامل :

1. دارای بدنه بزرگتر از لحاظ طول و عرض نسبت خودروهای متوسط یا همان C Class .

2. حجم موتور اکثرا بیش از 1600cc و کمتر از 3000cc هست ( البته در برخی موارد موتورهای توربو ، و موتورهایی تا حجم 4000cc و یا بیشتر نیز دیده شده است ) .

3. دارای بدنه سدان 4 درب و استیشن .

4. طول این خودروها عموما نزدیک به 4000 میلی متر می رسد .

5. دارای عملکردی بهتر از کلاس متوسط ولی دارای مصرف سوخت بالاتر نسبت به کلاس متوسط .

6. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بهتر و بیشتر از خودروهای متوسط . این امکانات اکثرا کمتر اقتصادی بوده و دارای کیفیت بهتر و مناسب تری هستند .

انواع کلاس خودرو


این را نباید فراموش کرد که بیشتر منظور از بیان سخنان گفته شده ، بیشتر تصویری کلی از این کلاس بوده و در برخی موارد 2 یا 3 مورد از موارد بالا نفقص شده ، ولی همچنان خودروی مذکور در کلاس D قرار می گیرد .

خودروهایی که دارای ویژگی های گفته شده باشند را D Segment یا خودروی کلاس D نام گذاری می نمایند .

 

خودروهای اجرائی و غیر لوکس

این خودروها عموما با نام خودروهای نیمه لوکس و بزرگ نیز شناخته می شوند . این کلاس عموما بعد از کلاس D مشاهده می شوند و تفاوتهای بسیاری در این زمینه با کلاس قبلی خود دارد که شامل :

1. دارای بدنه بزرگتر از لحاظ طول و عرض نسبت خودروهای متوسط یا همان D Class .

2. حجم موتور اکثرا بیش از 2000cc و کمتر از 3500cc هست ( البته در برخی موارد موتورهای توربو ، و موتورهایی تا حجم 4500cc و یا بیشتر نیز دیده شده است ) .

3. دارای بدنه سدان 4 درب .

4. طول این خودروها عموما نزدیک به 5000 میلی متر می رسد .

5. دارای عملکردی بهتر از کلاس متوسط ولی دارای مصرف سوخت بالاتر نسبت به کلاس متوسط .

6. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بهتر و بیشتر از خودروهای متوسط . این امکانات اکثرا کمتر اقتصادی بوده و دارای کیفیت بهتر و مناسب تری هستند .

7. این خودروها با امکاناتی شبیه به خودروهای لوکس ، عرضه می گردند ولی همیشه این امکانات چند پله پایین تر از خودروهای لوکس هستند .

انواع کلاس خودرو


این را نباید فراموش کرد که بیشتر منظور از بیان سخنان گفته شده ، بیشتر تصویری کلی از این کلاس بوده و در برخی موارد 2 یا 3 مورد از موارد بالا نفقص شده ، ولی همچنان خودروی مذکور در کلاس E قرار می گیرد .

خودروهایی که دارای ویژگی های گفته شده باشند را E Segment یا خودروی کلاس E نام گذاری می نمایند .

 

خودروهای بزرگ و لوکس

این خودروها عموما با نام خودروهای متوسط و یا پایین متوسط نیز شناخته می شوند . این کلاس عموما بعد از کلاس B مشاهده می شوند و تفاوتهای بسیاری در این زمینه با کلاس قبلی خود دارد که شامل :

1. دارای بدنه بزرگتر از لحاظ طول و عرض نسبت خودروهای متوسط یا همان E Class .

2. حجم موتور اکثرا بیش از 3000cc می باشد .

3. دارای بدنه سدان 4 درب ، فست بک و لیموزین می باشند .

4. طول این خودروها عموما به بیش از 5000 میلی متر می رسد .

5. دارای عملکردی بهتر از کلاس متوسط ولی دارای مصرف سوخت بالاتر نسبت به کلاس متوسط .

6. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بسیار مناسب و بیشتر از خودروهای نیمه لوکس . دارای بهترین کیفیت قطعات تولیدی نیز می باشند .

7. این خودروها با امکاناتی ویژه ارائه می گردند که کمتر خودرویی در دیگر کلاس ها توان رقابت با این امکانات را دارا می باشد .

انواع کلاس خودرو

انواع کلاس خودرو


این را نباید فراموش کرد که بیشتر ، منظور از بیان سخنان گفته شده ، ایجاد تصویری کلی از این کلاس بوده و در برخی موارد بدنه ( به مانند خودروهی فست بک و یا گرند تور ) ، از موارد بالا نقض شده ، ولی همچنان خودروی مذکور در کلاس F قرار می گیرد .

خودروهایی که دارای ویژگی های گفته شده باشند را F Segment یا خودروی کلاس F نام گذاری می-نمایند .

 

خودروهای شاسی بلند

این خودروها عموما با نام خودروهای SUV و Cross Over ( کراس اوور ) نیز شناخته می شوند . این کلاس دارای مشخصات فنی خاص خود بوده که شامل :

1. دارای بدنه بزرگتر از لحاظ طول و عرض نسبت خودروهای بزرگ یا همان D Class .

2. دارای ارتفاع بیشتر نسبت به تمامی خودروهای کلاس های دیگر .

3. اکثرا دارای سیستم چهار چرخ محرک ( 4WD , AWD ) بوده ولی در بسیاری موارد دارای سیستم محرک جلو و یا عقب نیز بوده اند .

4. اکثر این خودروها به دلیل ارتفاع بالایی که دارند ، قابلیت های بیابان گردی ، طبیعت نوردی و امثالهم را برای صاحبانشان فراهم می نمایند .

5. این گونه از کلاس بدنه دارای انواع موتورها ، در انواع آرایش ها بوده و محدوده خاصی را برای آن در نظر نگرفته اند .

6. دارای بدنه 4 ستون که درب صندوق بار اکثرا در داخل اتاق خودرو باز می گردد .

7. طول این خودروها عموما نزدیک به 5000 میلی متر می رسد ( گاهی اوقات از این اندازه بیشتر و یا کمتر نیز دیده شده است ) .

8. دارای عملکردی به مراتب بهتر از کلاس M ، دارای قابلیت های بیابان گردی و رانندگی لذت بخش در شهر ، ولی دارای مصرف سوخت بالاتر نسبت به کلاس E می باشند .

9. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بهتر و بیشتر از خودروهای متوسط . این امکانات اکثرا اقتصادی بوده و دارای کیفیت مناسبی هستند . البته برخی از سازندگان امکانات رفاهی تا حدود خودروهای F کلاس را نیز برای این خودروها به دلیل بازار رقابتی که این خودروها برای جلب نظر مشتریان خاص دارند ، قرار می دهند .

10. این خودروها داری 5 درب ( درب صندوق بار که داخل خودرو باز می گردد ) می باشند ، البته مواردی هم بسیار هستند که دارای 3 درب هستن ( 2 درب خودرو براب یرنشینان و 1 درب برای صندوق بار ) .

11. این خودروها دارای 2 ردیف صندلی بوده اکثرا ولی در موارد بسیاری نیز خودروهایی بوده اند که 3 ردیف صندلی نیز داشته اند .

انواع کلاس خودرو

انواع کلاس خودرو


این را نباید فراموش کرد که بیشتر منظور از بیان سخنان گفته شده ، داشتن تصویری کلی از این کلاس بوده و در برخی موارد 2 یا 3 مورد از موارد بالا نقض شده ، ولی همچنان خودروی مذکور در کلاس J قرار می گیرد .

خودروهایی که دارای ویژگی های گفته شده باشند را J Segment یا خودروی کلاس J نام گذاری می-نمایند .

 

خودروهای چند منظوره و مینی ون

این خودروها عموما با نام خودروهای مینی ون و MPV نیز شناخته می شوند . این کلاس دارای مشخصات فنی خاص خود بوده که شامل :

1. دارای بدنه بزرگتر از لحاظ طول و عرض نسبت خودروهای بزرگ یا همان D Class .

2. حجم موتور اکثرا بیش از 2000cc و کمتر از 4500cc می باشد .

3. دارای بدنه 3 ستون و یا 4 ستون .

4. طول این خودروها عموما نزدیک به 5000 میلی متر می رسد ( گاهی اوقات از این اندازه نیز بسیار بیشتر می شود ) .

5. دارای عملکردی در حدود کلاس متوسط ولی دارای مصرف سوخت بالاتر نسبت به کلاس متوسط می باشد .

6. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بهتر و بیشتر از خودروهای متوسط . این امکانات اکثرا اقتصادی بوده و دارای کیفیت مناسبی هستند .

7. این خودروها داری 5 درب ( درب صندوق بار که داخل خودرو باز می گردد ) ، و در بسیاری موارد نیز دارای 2 درب کشویی بزرگ در پشت درب های جلوی خودرو می باشند .

8. در بیشتر موارد دارای 3 ردیف صندلی بوده و در برخی موارد 4 ردیف صندلی نیز دیده شده است .

انواع کلاس خودرو

انواع کلاس خودرو


این را نباید فراموش کرد که بیشتر منظور از بیان سخنان گفته شده ، بیشتر تصویری کلی از این کلاس بوده و در برخی موارد 2 یا 3 مورد از موارد بالا نفقص شده ، ولی همچنان خودروی مذکور در کلاس M قرار می گیرد .

خودروهایی که دارای ویژگی های گفته شده باشند را M Segment یا خودروی کلاس M نام گذاری می نمایند .

 

خودروهای اسپرت دو درب

این خودروها عموما با نام خودروهای اسپرت نیز شناخته می شوند .

مشخصات کلی خودروهایی که در این بخش قرار می گیرند و آن ها را با نام S Segment شناسایی می نماییم ، شامل :

1. دارای بدنه با طراحی خاص که شامل بدنه های :

• خودروهای کوپه یا 2 درب .

• خودروهای اسپرت با قابلیت سقف جمع شونده ( Cabriolet و Convertible ) .

• خودروهای رودستر .

• خودروهای سوپر اسپرت .

• خودروهای 2 نفره .

• خودروهای 2+2 نفره .

• خودروهایی با قابلیت بستن و یا باز نمودن سقف به صورت دستی ( مانند خودروی KOENIGSEGG CCX ) .

• خودروهای مسابقه ای خیابانی .

• خودروهایی از کلاس های دیگر که دارای یکی از ویژگی های بالا باشند نیز در این بخش قرار خواهند گرفت .

2. حجم موتور این گونه خودروها اصلا دارای پارامتر خاصی نبوده و همچنین تعداد سیلندرهای موتور این خودروها . تنها مطلبی که در این مورد ( موتور خودروهای اسپرت ) وجود داشته نحوه عملکرد اینگونه موتورها بوده ، که همگی دارای قابلیت هایی همچون :

• دور گیری سریع .

• بازده خروجی مناسب نسبت به حجم موتور مورد استفاده .

• گشتاور مناسب در دور موتورهای پایین .

• قدرت موتور بسیار مناسب و کارآمد .

3. در این گونه خودروها بر اساس تصمیم کارخانه سازنده قابلیت های حرکتی خاصی برای این خودروها تعریف شده و اینگونه خودروها بر اساس این قابلیت ها ساخته خواهند شد . یکی از اصلی ترین مواردی که این رده از خودروها را با دیگر کلاس های اتومبیل جدا نموده ، همین قابلیت های حرکتی بوده ، به نحوی که خودروسازان به دنبال ایجاد چنین شرایطی بر روی محصولات دیگر خویش نیز هستند .

4. دارای عملکردی بهتر از تمام کلاس های دیگر داشته و بیشتر رکوردهایی که در زمینه خودرو به ثبت رسیده است ، از خودروهایی بوده که در این کلاس تعریف شده اند .

5. دارای تجهیزات ، امکانات رفاهی و امکانات ایمنی بسیار مناسب هستند . دارای بهترین کیفیت قطعات تولیدی نیز می باشند ( البته مشاهده گردیده است که در برخی موارد این مسئله نقض گردیده است ) .

6. این خودروها با امکاناتی ویژه ارائه می گردند که کمتر خودرویی در دیگر کلاس ها توان رقابت با این امکانات را دارا می باشد ( امکانات عملکردی ، تجهیزات رفاهی و .... ) .

انواع کلاس خودرو

انواع کلاس خودرو

انواع کلاس خودرو

انواع کلاس خودرو


 

خودروهای ون

کاروانه یا ون یا به اصطلاح انگلیسی Van‏ ، به گونه‌ای از خودروها اطلاق می‌شود که برای حمل و نقل اسباب و لوازم حجیم و سنگین و یا گروهی چند نفره از انسان‌ها استفاده می‌شود . خودروهای ون معمولاً بدنه‌ای مکعب شکل دارند که بر روی چهار چرخ سوار شده است . ابعاد بدنه این خودرو را می توان حد فاصل کلاس استیشن واگن و کامیون ( در حوزه باربری ) و مینی ‌بوس ( در حوزه نفربری ) دانست . این خودروها دارای ابعاد ، قدرت موتور و اشکال مختلفی هستند .

کلاس بدنه


این خودروها اکثرا دارای 4 ستون بوده ولی نمونه های 3 ستون و 5 ستون آن نیز در بازار موجود هستند ، که هر کدام برای کارایی مخصوصی می باشند .

کلاس بدنه


 

خودروهای وانت

به خودروهایی که اکثرا دارای یک بخش باری ، یا همان قسمت بار روباز باشند گفته می شود . این خودروها اکثرا دارای 2 مدل هستند ، دارای یک کابین که دارای 2 ستون A , B هستند ( البته برخی مدلها دارای 3 ستون نیز می باشند ) و قسمت بار ، دارای 2 کابین و دارای 3 ستون A , B , C هستند ( البته در برخی مدلها دارای 4 ستون نیز هستند ) و بخش بار .

کلاس بدنه


این خودروها در سطوح متفاوتی از نظر حجم بار حمل کننده و یا کشندگی طراحی شده اند . در برخی مدلها به مانند یک خودروی سواری که دارای ظرفیت حمل بار می باشد طراحی شده و در برخی مدلها با ظرفیت حمل بار بالا طراحی شده به نحوی که خودروساز در این مواقع چرخهای عقب را به صورت جفت چرخ طراحی می نماید .

کلاس بدنه


این خودروها را در انواع مدلهای تجاری ، سواری ، تک کابین ، دو کابین ، اسپرت و .... موجود می باشند .

کلاس بدنه


 





نوع مطلب : مکانیک، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 24 شهریور 1396 02:56 ق.ظ
It's wonderful that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our dialogue made at this time.
چهارشنبه 1 شهریور 1396 02:27 ب.ظ
Excellent post. I absolutely appreciate this site.
Keep writing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ

مادرتکاپو بی وقفه هستیم تابتوانیم بهترین رابرای بهترینها آماده کبیم.

مدیر وبلاگ : محمدیاسین احمدی
برچسبها
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
پونیشا :: نیروی کار مجازی